5343
zgłoszenie pobytu stałego
Ewidencja Ludności – ul. 3 Maja 10, parter, pok. 23
Nie podlega opłacie
W przypadku posiadania pełnej dokumentacji jako czynność materialno-techniczna – niezwłocznie , w przypadku wątpliwości – postępowanie administracyjne
Ustawa z dni Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonaniu obowiązku meldunkowego
brak
Osoba meldująca się powinna uzyskać na zgłoszeniu pobytu stałego potwierdzenie faktu zamieszkania dokonane przez najemcę, właściciela w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Czynności zameldowania może dokonać osoba wykonująca obowiązek meldunkowy lub inna osoba posiadająca pełną dokumentację. Zgodę na zmianę miejsca pobytu osoby nieletniej wyraża jeden z rodziców, składając podpis na zgłoszeniu meldunkowym – dowód osobisty do wglądu:
Dokumenty do wglądu:
- dowód osobisty,
- dowód osobisty najemcy, właściciela lokalu oraz oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu /do wglądu/.
Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno-prawna, umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny lokalu.
- dodatkowo dla nowych budynków informację o numerze porządkowym dla zabudowanej nieruchomości (z Wydziału Gospodarki Nieruchomościami).
INFORMACJA:
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonać obowiązek meldunkowy.
Obowiązek meldunkowy polega na:
- zameldowaniu się w miejscu na pobyt stały,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego.
Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Góra Kalwaria