EWIDENCJA LUDNOŚCI - Zameldowanie na pobyt czasowy

Kod RWA

5343

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

zgłoszenie pobytu czasowego

Miejsce złożenia dokumentów

Ewidencja Ludności – ul. 3 Maja 10, parter, pok. 23

 

Opłaty

Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy – 17 zł na wniosek osoby

Opłatę należy wnieść na konto Urzędu Miasta i Gminy Góra Kalwaria w Górze Kalwarii, Mazovia Bank Spółdzielczy,

nr konta: 30 8003 0003 2001 0000 0635 0002.

 

Możliwość wpłaty w kasie filii BS

Termin i sposób załatwienia

W przypadku posiadania pełnej dokumentacji jako czynność materialno-techniczna – niezwłocznie, w przypadku wątpliwości – postępowanie administracyjne

 

Podstawa prawna

Ustawa z dni Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonaniu obowiązku meldunkowego

Tryb odwoławczy

brak

Inne informacje

Osoba meldująca się powinna uzyskać na zgłoszeniu pobytu czasowego potwierdzenie faktu zamieszkania dokonane przez najemcę, właściciela w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Czynności zameldowania może dokonać osoba wykonująca obowiązek meldunkowy lub inna osoba posiadająca pełną dokumentację. Zgodę na zmianę miejsca pobytu osoby nieletniej wyraża jeden z rodziców, składając podpis na zgłoszeniu meldunkowym – dowód osobisty do wglądu:

 

Dokumenty do wglądu:

- dowód osobisty,

- dowód osobisty najemcy, właściciela lokalu oraz oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu /do wglądu/.

Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: umowa cywilno-prawna, umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny lokalu.

- dodatkowo dla nowych budynków - informacja o numerze porządkowym dla zabudowanej nieruchomości (z Wydziału Gospodarki Nieruchomościami).

 

INFORMACJA:

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonać obowiązek meldunkowy.

Obowiązek meldunkowy polega na:

 - zameldowaniu się w miejscu na pobyt czasowy,

 - wymeldowaniu się z miejsca pobytu czasowego.

Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2.08.2021
Dokument wytworzony przez: Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Beata Kisiel
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 sierpnia 2021 14:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Szczepańska
Ilość wyświetleń: 2155
06 marca 2025 13:02 (Olga Korczak) - Aktualizacja danych sprawy.
24 marca 2022 12:00 (Piotr Walczak) - Aktualizacja danych sprawy.
27 września 2021 16:29 (Beata Kisiel) - Aktualizacja danych sprawy.