5345
wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL- plik do pobrania
Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL, dołączenie do wniosku dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych
Uwiarygodnienie interesu faktycznego
Dowód wniesionej opłaty za udostępnienie danych osobowych
Jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem udzielonym na podstawie art. 33§2 Kodeksu postępowania administracyjnego, do wniosku należy dołączyć dokument pełnomocnictwa
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo
Ewidencja Ludności – ul. 3 Maja 10, parter, pok. 23
31 zł, za udostępnienie jednostkowych danych (dane dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem zgromadzonych w rejestrze mieszkańców,
Opłatę należy wnieść na konto Urzędu Miasta i Gminy Góra Kalwaria w Górze Kalwarii, Mazovia Bank Spółdzielczy,
nr konta: 57 8003 0003 2001 0000 0635 0001.
Możliwość wpłaty w kasie filii BS – Urząd ul. Ratuszowa 1.
17 zł opłata skarbowa za złożone pełnomocnictwo w tej sprawie
Opłacie skarbowej nie podlega pełnomocnictwo udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu
Opłatę należy wnieść na konto Urzędu Miasta i Gminy Góra Kalwaria w Górze Kalwarii, Mazovia Bank Spółdzielczy,
nr konta: 30 8003 0003 2001 0000 0635 0002.
Możliwość wpłaty w kasie filii BS
7 dni od daty wpływu wniosku.
Ustawa z dni Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL
Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia2019r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego
odmowa udostępnienia danych z rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej. Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia
Zgodnie z nowelizacją ustawy o ewidencji ludności, od 1 lipca 2019r. wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL można skierować do dowolnego organu gminy na terenie kraju:
1. osobiście
2. przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem udzielonym na podstawie art. 33§2 Kodeksu postępowania administracyjnego, (do wniosku należy dołączyć dokument pełnomocnictwa)
3. w formie elektronicznej przez wnioskodawcę posiadającego bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profil zaufany EPUAP przez elektroniczną skrzynkę podawczą www.epuap.gov.pl
Informacja:
Od 1 maja 2019r. podmioty publiczne, które nie posiadają decyzji administracyjnej, na podstawie, której uzyskały dostęp do rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w danym roku kalendarzowym będą mogły uzyskać maksymalnie 300 danych jednostkowych z poszczególnych rejestrów.
Nie udostępnia się danych jednostkowych z rejestru PESEL podmiotom publicznym, którym wydana została decyzja administracyjna zezwalająca na dostęp do rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych. Dane z rejestru PESEL podmioty te uzyskiwać mogą wyłącznie samodzielnie w ramach posiadanego dostępu do rejestru PESEL w trybie teletransmisji danych.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Góra Kalwaria