EWIDENCJA LUDNOŚCI - Nadanie numeru PESEL

Kod RWA

5341

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

wniosek  o nadanie numeru PESEL - plik do pobrania

 

 

Dokumenty potwierdzające dane

Miejsce złożenia dokumentów

Ewidencja Ludności – ul. 3 Maja 10, parter, pok. 23

 

Opłaty

Nadanie numeru PESEL nie podlega opłacie skarbowej

 

Termin i sposób załatwienia

Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów formalnych wnioskodawca jest wzywany do ich usunięcia w ciągu 7 dni – nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania

 

Podstawa prawna

Ustawa z dni Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych  z dnia 24 grudnia 2014r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadania i zmiany numeru PESEL

Tryb odwoławczy

brak

Inne informacje

Numer PESEL dla osób, które są zobowiązane do jego posiadania na podstawie odrębnych przepisów prawa jest nadawany na indywidualny wniosek wniesiony do tut. Urzędu, do wglądu ważny dokument, który potwierdzi tożsamość (paszport – oryginał).

 

Organem właściwym dla przyjęcia wniosku o nadanie numeru PESEL od osoby, o której mowa powyżej jest organ gminy właściwy do zameldowania na pobyt stały albo na pobyt czasowy, a w przypadku braku miejsca zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy, organ gminy właściwy dla siedziby pracodawcy.

 

W razie nie ustalenia właściwego organu gminy – organ właściwy w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2.08.2021
Dokument wytworzony przez: Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Beata Kisiel
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 sierpnia 2021 13:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Szczepańska
Ilość wyświetleń: 1460
06 marca 2025 12:45 (Olga Korczak) - Aktualizacja danych sprawy.
24 marca 2022 11:54 (Piotr Walczak) - Aktualizacja danych sprawy.
27 września 2021 15:21 (Beata Kisiel) - Dodanie załącznika.