Podział nieruchomości

Kod RWA

6831

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

wniosek o wydanie decyzji

wniosek o wydanie postanowienia

 

Przy wystąpieniu o wydanie postanowienia o zgodzie na podział:

odpis z księgi wieczystej (nie starszy niż 3 miesiące) – Sąd Rejonowy w Piasecznie ul. Kościuszki 14; lub inny dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości

wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi (nie starszy niż 3 miesiące) – Starostwo Powiatowe w Piasecznie ul. Czajewicza 20

decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązującą w dniu złożenia wniosku lub oświadczenie, iż przed dniem złożenia wniosku o podział nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu

zaświadczenie o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i o przystąpieniu (lub braku przystąpienia) do jego sporządzenia

wstępny projekt podziału – co najmniej 3 egz

 

Przy wystąpieniu o wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału:

odpis z księgi wieczystej (nie starszy niż 3 miesiące) – Sąd Rejonowy w Piasecznie ul. Kościuszki 14; lub inny dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości

wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi (nie starszy niż 3 miesiące) – Starostwo Powiatowe w Piasecznie ul. Czajewicza 20

decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana przed dniem złożenia wniosku o podział, obowiązującą w dniu złożenia wniosku

protokół z przyjęcia granic nieruchomości

wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej

wykaz zmian gruntowych – co najmniej 3 egz.

mapy z projektem podziału – co najmniej 3 egz.

w przypadku podziału na podst. art. 95 ust. 4 i 7 – odbitkę z mapy zasadniczej

 

 

Miejsce złożenia dokumentów

Kancelaria Urzędu – ul. 3 Maja 10, parter

Opłaty

brak

Termin i sposób załatwienia

Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego:

niezwłocznie;

w przypadku, kiedy sprawa wymaga postępowania wyjaśniającego – nie później niż w ciągu miesiąca;

w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami 

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku

w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości

 

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy w Górze Kalwaria, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 17.06.2021
Dokument wytworzony przez: Wydział Gospodarowania Mieniem i Geodezji
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Dorota Kulik
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 czerwca 2021 10:39
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Szczepańska
Ilość wyświetleń: 2392
01 marca 2024 09:45 (Katarzyna Książek) - Dodanie załącznika.
01 marca 2024 09:44 (Katarzyna Książek) - Dodanie załącznika.
01 marca 2024 09:44 (Katarzyna Książek) - Usunięcie załącznika.