ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ
Udzielanie w pełnym zakresie pomocy prawnej dotyczącej ustawowej działalności gminy poprzez:
1. udzielanie porad prawnych pracownikom urzędu,
2. sporządzanie opinii prawnych,
3. pomoc przy opracowywaniu projektów uchwał rady miejskiej, zarządzeń burmistrza, umów, decyzji administracyjnych i innych dokumentów związanych z działalnością gminy,
4. parafowanie projektów uchwał rady miejskiej, zarządzeń burmistrza, umów i innych dokumentów,
5. występowanie w imieniu gminy przed sądami i urzędami w granicach pełnomocnictwa udzielonego przez burmistrza (zastępstwo prawne i procesowe),
6. sporządzanie pism procesowych, sądowych,
7. informowanie burmistrza i pracowników urzędu o zmianach w systemie prawnym dotyczących działalności samorządu terytorialnego,
8. informowanie burmistrza o spornych sprawach toczących się przed sądami i innymi organami administracji publicznej, w których stroną jest gmina,
9. udzielanie pomocy, w razie konieczności, kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych,
10. prowadzenie rejestru spraw sądowych i związanych z nimi kosztów sądowych.
Zarządzenia, obwieszczenia i informacje
Dokument wytworzony przez:
Wydział Organizacyjny
Data wprowadzenia dokumentu do BIP:
17 grudnia 2020 23:22
Dokument wprowadzony do BIP przez:
Piotr Walczak
Ilość wyświetleń:
2504
20 grudnia 2020 11:53 (
Piotr Walczak) - Dodanie stanowiska: Radca prawny.
20 grudnia 2020 11:53 (
Piotr Walczak) - Dodanie stanowiska: Radca prawny.
20 grudnia 2020 11:53 (
Piotr Walczak) - Dodanie stanowiska: Radca prawny.