Wydział Finansowy

ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ:
1. Zadania z zakresu planowania i realizacji budżetu, w szczególności:
1.1 współpraca w zakresie opracowania projektu budżetu gminy oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej,
1.2 informowanie komórek organizacyjnych urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych o kwotach dochodów i wydatków zaplanowanych w projekcie budżetu i uchwalonym budżecie oraz o wprowadzonych w nich zmianach,
1.3 opracowywanie planów finansowych oraz prowadzenie ewidencji zmian w budżecie,
1.4 bieżąca analiza realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
1.5 nadzorowanie przestrzegania przez komórki organizacyjne urzędu równowagi budżetowej i dyscypliny finansów publicznych oraz całokształtu prac z zakresu rachunkowości,
1.6 kontrola pod względem finansowym umów zawieranych w ramach wykonania budżetu,
1.7 sporządzanie kwartalnych informacji z realizacji budżetu gminy,
1.8 współudział w opracowaniu informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy,
1.9 weryfikacja poprawności przygotowania informacji o stanie mienia komunalnego,
1.10 rozliczanie otrzymanych dotacji i przekazywanie udzielonych dotacji budżetowych,
1.11 nadzór nad prowadzoną przez inne komórki organizacyjne urzędu kontrolą rozliczenia dotacji udzielonych z budżetu gminy,
1.12 rozliczanie pożyczek, kredytów lub wyemitowanych obligacji komunalnych,
1.13 współpraca z regionalną izbą obrachunkową, izbami i urzędami skarbowymi, bankami i funduszami

2. Zadania z zakresu sprawozdawczości budżetowej i finansowej, w szczególności:
2.1 przyjmowania jednostkowych i zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych z gminnych jednostek organizacyjnych oraz ich sprawdzenie pod względem formalno-rachunkowym (uzgodnienie z ewidencją księgową),
2.2 sporządzanie sprawozdań jednostkowych urzędu i organu oraz zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych gminy.

3. Zadania z zakresu księgowości budżetowej, w szczególności:
3.1 księgowanie nakładów i zakupów inwestycyjnych.
3.2 sporządzanie przelewów wynikających z rozliczeń budżetu oraz uruchamianie środków z rachunku bankowego środków niewygasających,
3.3 prowadzenie pogotowia kasowego urzędu,
3.4 ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłat i zobowiązań,
3.5 wystawianie faktur VAT i ich rozliczanie,
3.6 prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem VAT,
3.7 prowadzenie i kontrola rozrachunków stałych,
3.8 rozliczanie zadań inwestycyjnych oraz remontów i zakupów inwestycyjnych,
3.9 prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
3.10 rozliczanie inwentaryzacji,
3.11 prowadzenie księgi inwentarzowej i ewidencji środków trwałych.

Stanowiska

Naczelnik Wydziału, Zastępca Skarbnika

Zastępca Naczelnika

Inspektor ds. księgowości budżetowej

Inspektor ds. księgowości budżetowej

Inspektor ds. księgowości budżetowej

Podinspektor ds. księgowości budżetowej

Podinspektor ds. księgowości budżetowej

Dokumenty

Rada Miejska

Zarządzenia, obwieszczenia i informacje

Finanse i mienie

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Organizacyjny
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 grudnia 2020 23:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Walczak
Ilość wyświetleń: 5880
23 czerwca 2025 10:04 (Olga Korczak) - Dodanie stanowiska: Podinspektor ds. księgowości budżetowej.
23 czerwca 2025 09:59 (Olga Korczak) - Aktualizacja danych stanowiska: Podinspektor ds. księgowości budżetowej.
23 czerwca 2025 09:53 (Olga Korczak) - Usunięcie stanowiska: Inspektor ds. księgowości budżetowej.