Urząd Stanu Cywilnego

ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ:
1. sporządzanie akt stanu cywilnego dot. urodzeń, małżeństw i zgonów oraz rejestracja innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
2. prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
3. sporządzanie i wydawanie odpisów skróconych i zupełnych oraz zaświadczeń i decyzji administracyjnych z zakresu prawa o aktach stanu cywilnego i kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
4. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, o powrocie do poprzedniego nazwiska, o uznaniu ojcostwa oraz innych oświadczeń,
5. rejestracja wyroków i postanowień sądów z zakresu kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, w tym orzekających rozwód, separację lub adopcję,
6. przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.

Stanowiska

Kierownik USC

Zastępca Kierownika USC

Podinspektor ds. USC

Dokumenty

Zarządzenia, obwieszczenia i informacje

Wykonywane sprawy

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 grudnia 2020 23:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Walczak
Ilość wyświetleń: 11959
18 marca 2025 15:22 (Anna Mentlak) - Aktualizacja danych stanowiska: Zastępca Kierownika USC.
18 marca 2025 15:21 (Anna Mentlak) - Aktualizacja danych stanowiska: Kierownik USC.
18 marca 2025 15:20 (Anna Mentlak) - Dodanie stanowiska: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.